خواص گیاهان

ساخت وبلاگ

روغن درخت چای نوعی روغن معطر است. این روغن چندین کاربرد دارد که یکی از آنها کمک به سلامتی پوست، مو و ناخن‌هاست. این روغن کاملا سالم و ارزان نیز هست. این مقاله را بخوانید تا با ۱۴ کاربرد روزانه‌ی روغن درخت چای آشنا شوید.روغن درخت چای چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟روغن درخت چای از برگ‌های درخت ملالوکا آلترنیفولیا به‌دست می‌آید. این درخت کوچک در کوینزلند و نیو ویلز جنوبی استرالیا رشد می‌کند.
درخت ملالوکا آلترنیفولیا به‌نام درخت چای هم شناخته شده‌ است، ولی نباید آن را با گیاهی که برگ‌های آن چای سیاه یا سبز می‌شوند اشتباه گرفت.
بومیان استرالیا قرن‌ها از روغن درخت چای به‌عنوان درمان سنتی استفاده می‌کردند. این افراد برگ‌های درخت چای را له می‌کردند تا روغن آن را بگیرند. این روغن برای درمان سرفه و سرماخوردگی استفاده می‌شد. یا اینکه آن را مستقیما روی پوست می‌گذاشتند تا زخم‌ها را با آن درمان کنند.
امروزه روغن درخت چای را می‌توانید به‌صورت ۱۰۰ درصد خالص تهیه کنید. البته انواع ناخالص آن هم به‌صورت‌‌های ۵ تا ۵۰ درصد در بازار موجود هستند که برای پوست استفاده می‌شود.
روغن درخت چای حاوی مواد مختلفی است. برای مثال ترپینن-۴-اول می‌تواند برخی باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را ازبین ببرد.
ترپینن-۴-اول همچنین می‌تواند فعالیت گلبول‌های سفید خون را افزایش دهد. این افزایش کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید با میکروب‌ها مبارزه کنید.
این خواص میکروب‌زدایی باعث می‌شود روغن درخت چای درمانِ طبیعیِ ارزشمندی برای درمان مشکلات قارچی و باکتریایی پوست باشد. این روغن از عفونت جلوگیری می‌کند و در درمان پوست مؤثر است.
و اما روغن جنسینگ سال ها در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار گرفته است .جنسینگ گیاهی است کوتاه که به صورت آهسته و پر رشد می کند . این گیاه بسته به مدت زمان رشد آن می تواند به سه گروه تازه، سفید و قرمز طبقه بندی شود . تنوع گونه های جنسینگ به زمان برداشت این گیاه بستگی دارد.
جنسینگ تازه قبل از 4 سال و جنسینگ سفید بین 4 تا 6 سال برداشت می شود . در بین این انواع فقط جنسینگ قرمز است که بعد از 6 سال برداشت می شود . انواع زیادی از این گیاه وجود دارد اما محبوب ترین آن ها جنسینگ آمریکایی و جنسینگ آسیایی است .
گیاهی پر خاصیت و بسیار محبوب در بین تمامی کشور های جهان به خصوص کشور های شرقی می باشد .
از خواص روغن جنسینگ میتوان چنین گفت که طبیعتی بسیار گرم دارد و به روش های بسیار متنوعی به کار می رود .
تمامی مشتقات این گیاه نیز دارای محبوبیت بسیار زیادی است و در واقع خود به تنهایی یک بمب سلامتی است .
روغن جنسینگ تنها یکی از چندین فرآورده این گیاه است که البته کاربرد های زیادی نیز دارد .
از عصاره و روغنِ جنسینگ معمولا در تولید محصولات مراقبتی پوست، مو و حتی خوراکی های تقویتی استفاده می شود .

خواص روغن جنسینگ برای سلامتی چیست ؟جنسینگ آمریکایی و آسیایی در غلظت ترکیبات فعال و اثرات آن بر بدن متفاوت است .
اعتقاد بر این است که جنسینگ آمریکایی به عنوان یک منبع آرامش بخش کار می کند .
این در حالی است که انواع آسیایی آن دارای یک اثر تقویت کنندگی می باشد .
جنسینگ دارای دو ترکیب مهم به نام های جینتونین و جینسنوزیدها می باشد .
این ترکیبات مکمل یکدیگر برای تامین سلامتی هستند .
به طور کلی طب سنتی با تاکید با خواص طبیعی این گیاه استفاده از آن را توصیه می کند .
جنسینگ طبیعتی بسیار گرم دارد و به همین دلیل در اکثر مشکلات مربوط به سلامت پوست و مو و بدن قابل مصرف است .
نوع تغذیه و روش زندگی امروز جوامع مختلف معمولا سبب غلبه سرد و بروز انواع بیماری ها می شود.

خواص گیاهان...
ما را در سایت خواص گیاهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین khavasegiahan بازدید : 138 تاريخ : يکشنبه 26 بهمن 1399 ساعت: 22:50

 فواید روغن هسته انگور برای سلامتی

جلوگیری از سرطان
 
در سطح میکروسکوپی، فیتوشیمی ها تغییرات سرطانی را در تمامی مراحل رشد تومور از شروع به رشد تا دگردیسی (متاستاز) مهار میکنند. فیتوشیمی ها در مهار تغییرات سرطانی موثرترین هستند زمانی که در کیفیت متعادل در طولانی مدت مصرف می شوند. هسته ی انگور حاوی گروهی از آنتی اکسیدان های فیتوشیمیایی به نام پروآنتوسیانیدین است. پژوهشگران معتقدند فواید ضد سرطانی عصاره هسته انگور از همین پروآنتوسیانیدین ها گرفته شده که حاوی آنتی اکسیدان قوی تری از ترکیب ویتامین های E و C می باشد. علاوه بر آن چنانچه در بخش سلامت نمناک گفته ایم  این ترکیب می تواند برای ممانعت از سرطان به کار گرفته شود. روغن هسته انگور منبع خوبی از گاما تکتوریونل از ویتامین E است که نشان داده که گام های مهمی از متاستاز سلول های سرطان سینه را مهار می کند.
 
روغن هسته انگور برای کنترل فشار خون:
روغن هسته انگور می تواند فشار خون بالا را تعدیل کند. آنتی اکسیدان های موجود در هسته انگور کمک می کند تا ما از رگ های خونی خود در برابر آسیب ها محافظت کنیم که این موضوع ممکن است به ممانعت از فشار خون بالا کمک کند.
خواص روغن هسته انگور
خواص روغن بادام زمینی برای سلامت بدن
روغن بادام زمینی روغنی گیاهی با طعمی ملایم است که از بادام زمینی گرفته می شود و همچنین به روغن اراکیس یا روغن زیرزمینی نیز معروف است. این روغن دارای عطر ، بوی قوی و طعم مخصوص بادام زمینی است. روغن بادام زمینی رنگی زرد روشن یا شفاف دارد که دارای طعمی خوب و رایحه ای دلپذیر است. این روغن به خصوص در غذاهای آسیای جنوبی، چینی و آسیای جنوب شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن دارای نقطه دود بالایی است که از آن برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده می شود. مؤلفه اصلی اسیدهای چرب تشکیل دهنده در روغن بادام زمینی اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسید لینولئیک است.
روغن بادام زمینی
 
این روغن همچنین دارای اسید آراشیدیک، اسید استئاریک ، اسید لینگوئریک و سایر اسیدهای چرب است. روغن این گیاه دارای استرول، فسفولیپیدها، فنول گندم، فنل کولین و ویتامین E است. مصرف روزانه روغن بادام زمینی به جلوگیری از پیری چین و چروک، جلوگیری از ترومبوز، محافظت از دیواره رگ ها، جلوگیری از بیماری عروق کرونر و تصلب شرائین کمک می کند.
خواص گیاهان...
ما را در سایت خواص گیاهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین khavasegiahan بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 23 بهمن 1399 ساعت: 20:44

اگر خیلی طرفدار محصولات شیمیایی نیستید و ترجیح می دهید از روغن و گیاهان طبیعی استفاده کنید٬ جای درستی آمده اید. ما از خواص گیاهان و روغن های طبیعی‌ برایتان می‌گوییم. می‌توانید از این روغن‌ها برای مو و پوست خود استفاده کنید.

روغن نارگیل

حتماً از خواص روغن پودر نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو شنیده اید. حقیقت این است که روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی برای درمان مشکلات مو و پوست است.

خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو فراوان است.

خوشبختانه، تحقیقات علمی هم این نکته را تأیید می کنند. بیشتر ما فقط در مورد مفید بودن این روغن برای مو و پوست اطلاعاتی داریم و نمی دانیم که چگونه باید از این روغن به درستی استفاده کنیم.

واقعیات جالب در مورد روغن رزماری چیست؟
علاوه بر ارائه طیف وسیعی از فواید سلامتی ذهنی و جسمی، رزماری گیاه بسیار جالبی از لحاظ منشا و کاربردش است. در اینجا چند تا مورد جالب وجود دارد:

نام رزماری از کلمه لاتین رزمارینوس سرچشمه می گیرد که به معنای "مه دریا" است و احتمالاً به این دلیل است که نیاز به آب زیادی برای رشد ندارد و می تواند از رطوبت ایجاد شده توسط دریا استفاده کند. این توضیحی است که چرا این گیاه در ساحل دریای مدیترانه به خوبی رشد می کند.یک گیاه رزماری تا 5 متر ارتفاع دارد که در نظر گرفتن آن برای یک بوته بسیار شگفت انگیز است.

رز ماری از زمان های قدیم به عنوان یادبود استفاده می شده است و رز ماری در سال 2000 توسط انجمن بین المللی گیاهی "گیاه سال" اعلام شد.این گیاه شیرین به مدت طولانی نماد وفاداری و نشانه پیوند زناشویی محسوب می شد.

فواید رزماری

خواص روغن رزماری بسیار زیاد است اما در اینجا تنها به چند مورد اشاره می‌کنیم:
1. تقویت سیستم ایمنی 
2. روغن رزماری ضد التهاب است
3.روغن رزماری برای بهبود هضم 
4.روغن رزماری برای رفع درد ماهیچه ها و مفاصل
5. روغن رزماری برای افزایش گردش خون
6. روغن رزماری برای درمان سردرد

و در آخر درباره خواص روغن جنسینگ بخوانید. قرن‌هاست که از جنسینگ در طب سنتی چین استفاده می‌شود. این گیاهِ کم رشد و کوتاه، دارای ریشه‌های گوشتی است که بسته به مدت رشد، در سه گروه دسته‌بندی می‌شود: تازه، سفید یا قرمز و خواص روغن جنسینگ بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود. انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد، اما محبوب‌ترین آنها جنسینگ آمریکایی (Panax quinquefolius) و جنسینگ آسیایی (Panax ginseng) است. جنسینگ آمریکایی و آسیایی از نظر غلظت ترکیبات فعال و اثرات آن بر بدن با هم تفاوت دارند. جنسینگ آمریکایی به عنوان یک آرامش بخش استفاده می‌شود، در حالی که نوع آسیایی آن دارای اثرات تقویت کننده است. جنسینگ حاوی دو ترکیب قابل توجه است که عبارت از جینسنوزیدها و گینتونین. این ترکیبات مکمل یکدیگر هستند و کلیه‌ی مزایای روغن جنسینگ از این دو ماده ناشی می‌شود.

جنسینگ در کنار خرما در ظرف - خواص روغن جنسینگ

خواص گیاهان...
ما را در سایت خواص گیاهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین khavasegiahan بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 20:40